aneb Bizarní valentýnské kampaně, které nám nedaly spát
Valentýn je dávno za námi. Pojďme si ale ještě tento svátek, oslavující zamilovanost již od 19. století, sahající ale až do antického Říma, trochu oprášit. Marketingově oprášit. Podívejte se na to, co se v průběhu posledních roků vážně… vymykalo běžné valentýnské kampani. A nám zůstalo v paměti. Nebo se spíše doslova vrylo do našich pamětí.
Netroufáme si hlouběji hodnotit, ale obrovsky smekáme – to za odvahu takhle svátek sv. Valentýna… doslova marketingově znásilnit. Protože na takováto pojetí tu asi nejsme zvyklí.
Pojďme rovnou na naše favority!
1. Prasečí srdce z Kauflandu
Kaufland si před 3 roky řekl, že v jejich očích “přeslazený” svátek něčím oživí. Tak přišel s nápadem vyňatého vepřového srdce, které jejich kreativní tým doplnil o oči, které roztomilosti zrovna dvakrát nepřidaly. Doprovodný slogan to celé tak nějak… ještě umocnil. Krok to byl odvážný, pokud nic jiného, ovšem spíše než chválu a uznání získal Kaufland nálepku “antivalentýnaře” a tímto příspěvkem si na sebe spustil pořádnou vlnu kritiky.
Zdroj: zpravy.aktualne.cz
2. Valentýn na prd
Tak by se dala shrnout oblast působnosti amerických podnikatelů, kteří provozují stránku Fart By Mail, která nabízí služby vskutku neotřelé. Pokud umíte anglicky, pravděpodobně si domyslíte, o co jde. Pokud ne, tak možná máte dokonce štěstí. Často se v hospodě žertuje nad tím, že pevný vztah a bezmezná intimita páru se pozná podle jistého ukazatele. “Amíci” to vzali za své a posunuli to. Posuďte sami. A není dokonce ani nutné čekat na další svátek sv. Valentýna, tahle banda podniká stále, od jara do zimy. Příležitostí k vyjádření není nikdy dost, no ne?
Zdroj: www.facebook.com/FartByMail
3. Levnější než hodinový hotel
Společnost Thrifty podnikající v oblasti půjčování automobilů se před mnoha lety na své valentýnské kampani… vyřádila.
Reklamním vizuálem byl podobný výjev, jako z filmu Titanic, kdy si Jack s Rose užívali intimní okamžiky v Renaultu z roku 1912. Zamlžené auto s otisky ženských rukou s prstem napsaným textem na jednom z okének. Text v reklamě na společnost, jejíž název doslova znamená “spořivý”, je vskutku příhodný. Přináší totiž vlastně tip na ušetření pár kaček tím, že si místo hotelového pokoje zamilované páry užijí hezké chvilky v jejich autě. No, a pak má člověk využívat služeb autopůjčoven, že jo. Nicméně společnost tím dodržela svůj “spořivý” styl. A to má v názvu. Takže vlastně asi relativně trefná kampaň v souladu s jejich identitou. Co si myslíte vy?
Zdroj: www.adsoftheworld.com
4. Přiveď manželku a přítelkyni zároveň
Záletníci se vyhýbají setkání své polovičky s přítelkyní/milenkou/milencem jako čert kříži. Ne všude! V případě jedné restaurace může jít o výhodný počin. Vedoucí se totiž rozhodli pro “štědrou nabídku”, kdy zákazník, který k nim přijde na Den sv. Valentýna se svojí ženou a přítelkyní/svým “záletem” najednou, dostane od nich slevu 50 %. Při porovnání s propagovanými nabídkami se zdá tato možnost jako nejvýhodnější. Zajímaly by nás statistiky tohoto dne z této restaurace – a možná o něco více ještě následně proběhlé diskuze a možná vysvětlování?
Zdroj: www.reddit.com
5. Nejkratší cesta k… srdci?
Vkusný šperk že si získá srdce každé ženy? Tak klenotnická společnost Natan Jewelry vkládá tomuto předmětu nejspíš o něco odlišná očekávání a reklamní grafiky ke Dni sv. Valentýna se chopila také po svém.
Než bychom stačili toto gesto odsoudit, předesíláme, že tato společnost se ve svých reklamách stejně trefuje i do mužského pokolení. Fair, ne?
Zdroj: www.thisisnotadvertising.com
To bylo našich TOP 5 bizarních valentýnských děl!
Jaké další nevkusné nápady, omyly, “šlápance vedle” jsme mohli v uplynulých letech zaznamenat? Ať už cílenou reklamou nebo jen nedopatřením či humorem autorů fotografií. Snímky nepotřebují komentář. Snad jen tichý soucit směrem ke dni, který má být charakteristický vyjádřením náklonnosti a projevením svých citů směrem k milované osobě.
No, a takhle by se dalo pokračovat. Zdá se, že Valentýn je studnicí pro všemožné nápady.
Tak či tak. Nakonec, dobrá kampaň či reklama je ta, o které se mluví. Hodně. V jakémkoliv tónu. Nebo to snad známe z marketingu jinak? Tak se těšíme na to, co svět marketingu, který dokáže být očividně pěkně bizarní, vymyslí příští rok!
Chcete i ve vaší společnosti začít řešit online marketing? Potřebujete překlenout slabší období? Uvádíte na trh nový produkt nebo službu? Kontaktujte nás a náš konzultant s vámi vše probere.