Jak si svépomocí vytvořit firemní logo?

Logo je něco jako podpis vaší značky. Odráží její charakter, povahu vašeho podnikání a může vykouzlit skvělý první dojem, ale nejen to. Tvorba loga od profesionálních grafiků je ale často velmi drahou záležitostí. Jak tedy na tvorbu loga svépomocí? A které nástroje lze využít? To a ještě mnohem více se dozvíte v tomto článku.

Co je to logo firmy a proč ho musím mít skvělé?

Co mají společného McDonald’s, Nike, Audi a Apple? Co vám vyvstane na mysli, když se řeknou tyto názvy? Vsadíme se, že to jsou právě loga, díky kterým značky poznáte. U mnoha z nich je poznáte doslova na míle daleko. Jen si vezměme zmíněný fastfoodový řetězec, jehož logo ve tvaru písmene “M”, na nějž vede výjezd z dálnice až za pár kilometrů, pozná naprostá většina z nás. A nejednomu z nás z toho srdce zaplesá.

Logo je základem firemní identity, je to něco, s čím si vás zákazníci v ideálním případě na “první dobrou” spojí, podle čeho vás poznají. Zhmotní charakter vaší značky a její tón. Dobře zvládnuté logo pomůže nalákat potenciální zákazníky.

Na kolik mě vyjde tvorba loga?

Neexistuje na to jedna správná odpověď. Může jít o stokoruny, ale v podstatě i o desítky milionů korun.

Na internetu můžeme najít mnoho nabídek k vytvoření loga doslova “za pár kaček”. Logo pro menší firmu se obvykle pohybuje v rámci několika tisíců Kč. Standardem jsou ale i astronomické sumy. Zejména velké firmy logu totiž připisují vysokou důležitost, i proto se nebojí do jeho tvorby investovat nemalé částky. 

Pro příklad: redesign loga BBC, rozhlasové a televizní společnosti, vyšlo na 1 800 000 dolarů (téměř 40 mil. Kč)!

6.BBC-Logo-Redesign

My nabízíme rozumné řešení s ohledem na finance a rozpočty i menších klientů.

Jaké nástroje pro tvorbu loga použít?

Rozhodli jste se zkusit vlastní cestu k tvorbě loga vaší společnosti? Máte naši podporu!
Jaké nástroje plně doporučujeme? Které vám mohou přijít opravdu vhod? Vyzkoušeli jsme tyto tři za vás!

looka.com 
reelogodesign.org
tailorbrands.com

Jde o intuitivní nástroje, kterým brzy porozumíte a díky nimž si můžete zkusit vytvořit logo přesně dle své představy.

Jak může vypadat logo z nástrojů

 Zkusili jste si tvorbu loga svépomocí a s výsledkem nejste spokojeni? Vytvoříme vám ho. Profesionálně a za příjemnou cenu.

Jaké by firemní logo mělo být?

Než se pustíte do tvorby loga svépomocí, inspirujte se u konkurence, u společností s podobnou oblastí podnikání. Podívejte se, co funguje a co naopak ne. Nevymýšlejte už vymyšlené.

Plno inspirace získáte třeba na těchto odkazech:

www.behance.net
www.dribbble.com
www.theinspirationgrid.com/category/logos/

Při tvorbě pak mějte na paměti, že firemní logo by mělo být poutavé, nadčasové, odrážející vaší značku, odlišující se od konkurence a mělo by optimálně fungovat v menší i větší velikosti. Firemní logo musí zaujmout, obzvláště jste-li startup a potřebujete se dostat do povědomí potenciálních zákazníků. Je ideální promyslet logo v kontextu celého brandu.

My v Mraveništi vám navrhneme logo v celém vizuálním balíčku, na míru vaší značce. Od webu, přes reklamy, po nejmenší detaily. Vše sladěné do jednoho vizuálního kabátku.

Konkrétní tipy na tvorbu loga svépomocí
1. Barvy

Barvy vašeho loga volte podle vašeho zaměření. Doporučujeme nekombinovat více než dvě barvy. Byl by to zbytečný “cirkus”.

Jste spíše mladá energická značka? Volte odvážnější barvy. Jste spíše decentní, jemní, chcete doslova “hladit po duši”? Volte takové i tóny vašeho loga.

Z nástrojů pro pomoc s barvami doporučujeme tyto:
www.colorhunt.co
www.brandcolors.net

2. Tvar

Volte co nejjednodušší tvary. Ideální je čtverec, obdélník či kruh. Nedoporučujeme pouštět se do složitějších tvarů, jste-li úplní laici nebo nemáte-li tak úplně cit pro detail.

3. Písmo (font)

Výběru písma věnujte velkou pozornost. Opět by mělo odrážet vaši značku, její zaměření a povahu. Je-li vaše zaměření spíše technického směru, volte raději co nejjednodušší. Naopak, věnujete se spíše estetické oblasti, volte klidně psací, zdobnější písmo. Věnujete-li se pak třeba “právničině”, sáhněte po klasickém patkovém písmu.

Vzorem pro vás mohou být světové značky a jejich volba písma. Sedí vám jejich činnost ke zvolenému fontu? Tak se inspirujte!

LinkedIn – Myriad Bold
Panasonic – Helvetica Black
Facebook – Klavika Bold
Tommy Hilfiger – Gill Sans Regular
Vogue – Didot
Calvin Klein – Avant Garde Gothic
Aston Martin –
Optima Roman

Jestliže jste se pustili do tvorby loga svépomocí z důvodu úspory financí, sáhněte po písmu, které je značeno jako tzv. “free font”. Jde o bezplatné písmo, volně ke stažení a k vlastnímu užití. My doporučujeme tyto knihovny free fontů:

Barvu písma volte opět dle svého zaměření, velikost je pak věcí individuální. Jednoduché, ale zlaté pravidlo je, ať lze logo přečíst.

…ale hlavně tvořte logo jednoduché, zapamatovatelné a s ohledem na vaši značku!

Nabízíme vytvoření jednoduchého loga, ale i pokročilejší grafické práce pro váš brand. 

Sdílejte nás

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Další články

Poradna
Velká změna se blíží, Google Analytics 4 jsou tu!

K čemu je vlastně Google Analytics dobré? Google Analytics je nástrojem od Googlu pro vyhodnocování úspěšnosti webové stránky. Analytics měří, kolik návštěvníků na stránku přišlo, …

Zobrazit celé →
Magazín
Apríl: Napálily firmy i vás?

První dubnový den již tradičně patří aprílovým nachytávkám. Je to den, kdy si nikdo nemůže být ničím jistý. Média se předhánějí, kdo vymyslí lepší a …

Zobrazit celé →
Poradna
Jak si svépomocí vytvořit firemní logo?

Logo je něco jako podpis vaší značky. Odráží její charakter, povahu vašeho podnikání a může vykouzlit skvělý první dojem, ale nejen to. Tvorba loga od …

Zobrazit celé →
cookie lista Poradna
Seznamte se: Cookie lišta

Co to vlastně cookie lišta je? K čemu to všechno haló? A proč byla v posledních měsících tak skloňovaným pojmem? Cookie soubory jsou datovými soubory, …

Zobrazit celé →
Magazín
Valentýn 13x jinak… ale pokaždé znásilněný!

aneb Bizarní valentýnské kampaně, které nám nedaly spát Valentýn je dávno za námi. Pojďme si ale ještě tento svátek, oslavující zamilovanost již od 19. století, …

Zobrazit celé →
Poradna
Online marketing vám přivede nové zákazníky a zvedne tržby

Proč byste měli chtít online marketing? V době, kdy lidé tráví v online prostoru čím dál větší množství času, online komunikují, nakupují, seznamují se i …

Zobrazit celé →